OLEJ W UKŁADZIE CHŁODZENIA!!!! PROBLEM z ASO....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EdKris
    Drive
    • 2010
    • 40

    OLEJ W UKŁADZIE CHŁODZENIA!!!! PROBLEM z ASO....

    Zamieszczone przez shado
    Ile w końcu dał za to autko?
    jakoś 110 chyba, między 110 a 119, bo na pewno 120 nie przekroczył

    Zamieszczone przez Maicroft
    No to moze nie traficie jak ja dzis qrwa po pracy.
    no widziałem widziałem :roll:

    Zamieszczone przez Maicroft
    O ktorej bedziecie ?? Moze bede akurat w Bielsku 8)
    będziemy już około 8am na miejscu i to potrwa, bo będzie w Bielsku rejestrował

    [ Dodano: Sro 27 Sty, 10 22:08 ]
    jakby coś to 601209210 bo ja już spierdalam spać w końcu
    O1 SLX AHF
  • locaj85
    Rider
    • 2009
    • 482

    #2
    OLEJ W UKŁADZIE CHŁODZENIA!!!! PROBLEM z ASO....

    Witam,

    mam dość poważny, jak sądzę, problem z autem.

    W pewien poniedziałkowy poranek odpaliłem auto i zapaliła się kontrolka stanu płynu chłodzącego. Zgasiłem silnik, otworzyłem maskę, stan płynu nie budził zastrzeżeń. Nie wiedząc co może być przyczyną problemu, podjechałem do pobliskiego ASO przy salonie SKODY w Poznaniu. Tam doradca serwisowy podszedł ze mną do auta zajrzał, stwierdził, że kontrolka świeci z powodu lekko zabrudzonego płynu chłodzącego, ponieważ auto ma już przejechane ok 84 000. Odpalił i kontrolka już nie świeciła. Zapytałem czy mogę tak jechać w trasę i czy pojeżdżę tak do następnego przeglądu, przy 90 000 ( w moim przypadku byłoby to nie dalej jak w ciągu miesiąca). Doradca stwierdził, że oczywiście,TAK.
    Tego dnia zrobiłem jakieś 700 km. Z wrodzonej ciekawości zajrzałem pod maskę, ponieważ kontrolka już nie gasła, ku mojemu przerażeniu w zbiorniku zbiorczym było istne BAGNO. Nadmienię, że przez całą trasę obserwowałem temperaturę.. silnika i trzymała się w ryzach ok 90st.C , a jeździłem tego dnia po autostradzie z prędkościami wyższymi od dozwolonych .
    Wsiadłem w auto i podjechałem do kolejnego ASO SKODY, tym razem w Bydgoszczy nie daleko marko...
    Tam z kolei serwisant widząc co dzieje się w zbiorniku z płynem chłodzącym kategorycznie stwierdził, że auto nie może dalej jeździć bo silnik może się zatrzeć.
    Poprosiłem jeszcze, żeby sprawdzili skrzynię, ponieważ wsteczny bieg często wtrybiał się ze zgrzytami. ( było tak od początku prawie, ale w serwisach mówili, że ten typ tak ma).

    Wstępna diagnoza padłą na uszczelkę pod głowicą.
    Kolejnego dnia otrzymałem telefon, że sprawdzili recyrkulator spalin oraz chłodnicę oleju i są OK. Potwierdzili diagnozę, że to uszczelka i zabrali się za wymianę.

    Samochód odebrałem po 3 dniach.
    Na wstępie Panowie uprzejmie i z uśmiechem na twarzach poinformowali mnie, że auto miało robionego CZIPA, bo jeździ bardzo żwawo, i to mogło być przyczyną problemu, dodatkowo poinformowali, że zdiagnozowali, że sprzęgło jest uszkodzone.
    Zszokowany zadzwoniłem do właściciela auta( auto służbowe), który zdementował fakt jakoby auto miało robione jakiekolwiek przeróbki. Sam zrobiłem tym autem 70 tys.

    Wykonana naprawa obejmowała wymianę uszczelki pod głowicą, kompletu innych uszczelek, w tym na pompo wtryskiwaczach,planowanie głowicy, wymianę oleju itd... RAZEM PONAD 2000 zł !!!!
    Było już ciemno i późno kiedy odbierałem auto, więc nie zaglądałem pod maskę.

    Następnego dnia ruszałem w krótką trasę, po ok 10 km okazało się , że przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu, w zasadzie nawet nie mocniejszym, ślizgało się sprzęgło.
    Dość mocno wnerwiony ruszyłem z powrotem do serwisu. Wcześniej zajrzałem pod maskę okazało się, że bagno w zbiorniczku jak było, tak jest!!!!

    Zgłosiłem reklamację ( była sobota). W poniedziałek pojawiłem się z powrotem, w czasie zmiany, która wykonywała naprawę.
    Panowie stwierdzili, że tego się nie da wyczyścić, a sprzęgło przecież zdiagnozowali, że jest uszkodzone. Ponadto mieli sprawdzić charakterystykę auta( dla 100% pewności), ale nie poradzili sobie z komunikacją. Zaproponowali za to, że mogą wymienić sprzęgło za ok 2000.

    Po konsultacji z właścicielem auta, zabrałem się stamtąd i pojechałem do poleconego mechanika. Sprzęgło wymienił za 1500 zł diagnozując, że coś nie tak może być również z kołem zamachowym. Po przedstawieniu sprawy z chłodziwem, wyraził zdziwienie, że wydali mi takie auto ( pracował w tym własnie serwisie niecałe 10 lat)) i doradził, żebym podjechał i powiedział, że chce "MIEĆ TAM RÓŻOWE"... tak zrobiłem, niestety panowie w serwisie powiedzieli, że usługa czyszczenia będzie kosztować, i po odjęciu robocizny wyniesie ok 150zł!!!
    Zadzwoniłem więc do mojego mechanika i powiedział, że zrobi to za pół ceny.
    Do czyszczenia użył specjalnego środka perforującego, pojeździł z nim jakies 20 km, później przepuścił jeszcze kilka litrów wody, zalał czystym G12++. Odebrałem auto z czystym, jak kiedyś, płynem i zbiorniczkiem.
    Mechanik zaznaczył, że robotę wykonał bardzo starannie i gdy zacznie się znowu pojawiać olej w zbiorniczku, prawdopodobnie diagnoza serwisu była nietrafiona.

    Po trasie z Bydgoszczy do Poznania otworzyłem maskę....

    ZNOWU SYF!!!!!!!!

    czy miał ktoś podobny przypadek??

    CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ?

    JAK PODEJŚĆ DO SERWISU.

    Dodam, ze auto jest 2 MIESIĄCE PO GWARANCJI.....

    [ Dodano: Wto 08 Wrz, 09 23:26 ]
    temat dałem już w dziale usterki, ale tutaj z reguly wiecej ludu sie rusza, jesli narusza tor eg. to usuncie...

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      złóz reklamacje u nich a jak to nic nie da to do SAP na wykonana usługe masz co najmniej 1 rok gwarancji ( naprawa była robiona po gwarancji?)

      co moze byc przyczyna pozostaje głowica lub dół
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • kecaj
        RS
        • 2009
        • 1511
        • Superb II (3T4)

        #4
        Składaj reklamacje na usługę.
        Możesz mieć pękniety blok, głowicę lub usczelka zosłała źle założona.
        Nie pamiętam ops: , czy przy tych silniczkach nie ma chłodniczki oleju?
        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

        Komentarz

        • locaj85
          Rider
          • 2009
          • 482

          #5
          mechanik sugeruje mi, że może to być chłodnica oleju, kiedy mu powiedziałem, że oni ja sprawdzili to powiedział, że nie można tego sprawdzić na 100%, co sadzicie?

          dzisiaj po trasie poznan-konin-ponan, w zbiorniczku plynu chł. przybylo ze 3 cm oleju!!! masakra

          Komentarz

          • cysterniarz
            RS
            • 2008
            • 1887
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            locaj85, przecież założyłeś już jeden wątek

            po co dublujesz ?

            Komentarz

            Pracuję...